Česká spořitelna spustila online reklamaci plateb v mobilní aplikaci George. Část jich vyřizuje také robot, který umí reklamaci vyřešit do 48 hodin včetně víkendů. Do budoucna chceme přidat i možnost řešit reklamace za vícenásobné platby u jednoho obchodníka,
uvedl Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně.
Podle zprávy banky klienti nejčastěji reklamují fakt, že jim e-shop nedodal zaplacené zboží, nebo ho dodal ve špatné kvalitě nebo jde o platby, o nichž se klient domnívá, že je neprováděl.
Zatímco v případě nedodání zboží je většina reklamací uznána a klientům je platba za zboží vrácena do 48 hodin na základě služby chargeback, v případě reklamace plateb se často jedná o tzv. domácí zneužití karty, kdy například děti nebo partner nakoupí zboží bez vědomí klienta obvykle skrze eshopy, na nichž má klient automaticky uloženou platební kartu a které nevyžadují dvoufaktorové ověření platby,
vysvětlil mluvčí banky Filip Hrubý s tím, že klient je o výsledku reklamace informován e-mailem nebo telefonicky.
Reklamace klienti dosud podávali prostřednictvím emailu, na pobočce nebo přes telefonát na klientské centrum.