Necelá polovina majitelů ojetých vozů zjistí do roka po jejich koupi nějaký problém. Vyplývá to ze studie Evropské komise na vzorku spotřebitelů i prodejců ojetin v celé Evropě, jejíž výsledky z té východní části jsou výrazně horší.
Podle výsledků se 41 % zákazníků setkalo minimálně s jedním problémem do roka po zakoupení ojetiny. Většina z nich se projevila dokonce do jednoho měsíce od nákupu. Podle studie, která se zaměřovala hlavně na stáčení tachometrů, ale i technické problémy, se vyskytovaly potíže ze svou třetin u států, které přistoupily do EU nově (tzv. EU13, včetně České republiky).
Jen u necelé třetiny všech problémových případů bylo možné vyřešit reklamaci v rámci záruky. Průměrná škoda na jednom vozu přitom byla 518 eur. Celková výše škody byla vyčíslena na 1,9 – 4,1 mld. eur, přičemž větší část připadala na zákazníky z východní a jižní Evropy.
Mystery shopping prokázal, že jen pětina prodejců při zkušebních nákupech aktivně poskytlo údaje o předchozím vývoji stavů tachometrů, další dvě pětiny tak učinily až na vyžádání.