Hlavní navigace

Sjednáváte si havarijní pojištění? Pojistit si čelní sklo je většinou zbytečné

Sdílet

Veronika Doskočilová

Čas od času je potřeba udělat inventuru i v pojistných smlouvách. První klubová pojišťovna zveřejnila několik rad, jak se vyvarovat toho, abyste platili v rámci pojištění za zbytečnosti.

Pokud máte havarijní pojištění, měla by se jeho cena v průběhu let měnit. Výše pojistného se totiž odvíjí od ceny automobilu a udává se, že u nového auta klesne během 4 let od výroby cena o 40 – 60 %. Další pokles ceny je sice pomalejší, ale stále platí, že se snižující se hodnotou vozidla by mělo klesat i pojistné.

Pokud vás navíc potká nehoda až po šesti letech pojištění, nespoléhejte na to, že pojišťovna bude plnit ve výši původní pojistné částky. V případě pojistné události totiž přihlíží na aktuální tržní cenu vozidla. Najednou tak zjistíte, že jste i několik let platili za havarijní pojištění příliš mnoho. Tyhle peníze vám už nikdo nevrátí.

Vhodné je prověřit i asistenční službu. Tu dnes nabízí v podstatě každá pojišťovna, která poskytuje pojištění vozidel. Dejte pozor na jednotlivé parametry asistenční služby. Tedy jaké jsou limity asistence v Česku a zahraničí, jestli pojištění zahrnuje například i zajištění náhradního ubytování nebo náhradního auta, doporučuje Marek Orawski z První klubové pojišťovny. Důležité také je si před uzavřením smlouvy prověřit, ve kterých státech asistenční služba platí. Většinově se jedná obecně o evropské státy.

Pokud cestujete často, zvažte i úrazové pojištění pro vás a členy vaší posádky. Toto pojištění chrání řidiče a v závislosti na sjednaném rozsahu i další osoby přepravované ve vozidle pro případ jejich úmrtí při dopravní nehodě, anebo pro případ výpadku příjmu po dobu pracovní neschopnosti následkem úrazu při dopravní nehodě. Pojištění lze sjednat jak pro řidiče vozidla, tak i pro celou posádku. Pokud chcete pojistit pouze sebe, toto pojištění se vám vyplatí v případě, kdy nemáte uzavřené klasické úrazové pojištění.

Naopak zbytečným pojištěním může být pojištění čelního skla. Vyplatí se totiž jen v případě, že toho vážně hodně najezdíte, víc než 50 000 kilometrů ročně. Anebo když máte opravdu extrémní smůlu. Podle specialistů z autoservisů se nějaký defekt na skle stane po zhruba 100 000 ujetých kilometrech a tři čtvrtiny všech prasklin nebo jamek umějí servisy s pomocí moderních technologií zacelit. Taková oprava vyjde na 500 – 1500 Kč.

Nehoda, po které je skutečně nutné vyměnit celé sklo, se vám tedy pravděpodobně stane po najetí 400 tisíc kilometrů. To je jako desetkrát objet rovník, dodává Marek Orawski. Čelní sklo stojí podobně jako lepší smartphone, na rozdíl od něj sklo ale vyměníte jednou za 25 let, pokud ročně na tachometru natočíte kolem 15 000 kilometrů. Za tu dobu můžete na pojistném zaplatit až padesát tisíc, výměna skla ale průměrně vyjde na 8 000 Kč.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).