Šéf Českých Drah Petr Žaluda nechce v rozhovoru pro Českou pozici přílišnou liberalizaci místního trhu, mohla by ohrozit národního dopravce, který je podle něj diskriminován: Myšlenka liberalizace dovedená do důsledků by znamenala, že budou všichni dopravci jezdit ve špičkách, budou zastavovat tam, kde chtějí. Kdežto ve veřejné dopravě jedete podle toho, co řekne objednavatel. Zastavujete i na místech, kde se to nevyplatí, a v časech, kdy se to nevyplatí. Když se podíváte do zahraničí, tak síťová doprava má určité parametry,
uvedl Žaluda.
Například ve Švýcarsku jsou dráhy státní a každou hodinu jezdí do všech větších měst vlak. Jednou jede plný, jednou poloprázdný, což stojí peníze. Stát chce, aby lidé jezdili vlakem a ne auty. Kdyby jezdil vlak jen ve špičce a narvaný, cestující by si spíš vzali auto,
dodal šéf Českých drah v rozhovoru pro Českou pozici.