Přečtěte si také: V režimu dodavatele poslední instance jsou i lidé, kteří o tom nevědí. Jak ověřit, jestli nejde i o vaše blízké?
Někteří spotřebitelé stále odebírají energie od dodavatelů poslední instance. Kromě toho, že platí za energii zbytečně víc, některým z nich brzy bude hrozit odpojení. Od dodavatele poslední instance (DPI) je totiž možné energii odebírat maximálně 6 měsíců a poté bude odběrné místo odpojeno. A to i v případě, že jsou všechny platby v pořádku. Například zákazníkům Bohemia Energy skončí tento režimu už 14. dubna u elektřiny a 17. dubna u plynu.
Pokud do tohoto data neuzavřou smlouvu s klasickým dodavatelem energií, budou jim dodávky v režimu DPI ukončeny i přesto, že za energie řádně platí.
Protože ještě začátkem března bylo v režimu DPI necelých tisíc domácností, které se nedařilo dodavatelům kontaktovat, došlo na domluvu mezi dodavateli poslední instance a ministerstvem práce o tom, že se tyto domácnosti budou snažit osobně kontaktovat také úředníci z úřadů práce.
Za měsíc se jim podařilo oslovit 96 % těchto odběratelů. Dost často se přitom jedná o lidi, kteří jsou starší, nemohoucí nebo se dostatečně nevěnují došlým informacím, které jim dodavatel poslední instance opakovaně zasílá. Pokoušíme se je proto kontaktovat osobně a vysvětlit jim, že pokud urychleně nepodepíšou řádnou smlouvu s jimi vybraným dodavatelem, budou odpojeni,
uvedl v této souvislosti ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka. Dodal také, že z původního počtu 637 136 domácností v režimu DPI
u smluv s elektřinou je převedeno na běžné smlouvy 97,82 % a u plynu z 296
861 domácností v režimu DPI je nyní je již převedeno 98,11 %.
Nejakutnější je podle něj situace u odběru zemního plynu, protože pokud by došlo k jeho odpojení, pak je před opětovným připojením nutné provést kompletní revizi všech plynových spotřebičů, které se v bytě nachází. To stojí čas i finanční náklady, které musí
odběratel před připojením uhradit.
Řada našich klientů si neumí v dané situaci poradit nebo vůbec netuší, že se mohou svou nečinností dostat do problémů. Naší snahou je takového klienta citlivě oslovit, informovat ho o tom, co může následovat, když nebude reagovat a nasměrovat ho na kontaktní osobu z řad dodavatelů poslední instance,
uvedl také generální ředitel Úřadu práce ČR Viktor Najmon.