Průzkum: Kolik měsíčně utratíme za hry?

14. 5. 2025

Sdílet

gaming herní konzole Autor: Depositphotos

Víc než polovina hráčů (53 %) za hry utratí do 500 Kč měsíčně, třetina občas investuje do herních předmětů nebo měny, čtvrtina (23 %) si každý rok koupí novou hru a pětina (19 %) využívá placené herní předplatné. Vyplývá to z průzkumu Komerční banky zpracovaného agenturou Ipsos.

Průzkum ukázal, že většina Čechů hraje pravidelně – a pro mladší generace jsou hry běžnou součástí života. Nejde jen o zábavu, ale i o způsob relaxace, kontakt s ostatními a často i první zkušenost s placením online. Proto přicházíme s produkty, které jim dávají smysl – od designových platebních karet až po podporu komunitních a edukačních projektů, říká Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka Komerční banky.

Z průzkumu dále vyplynulo, že většina hráčů (60 %) stráví hraním až 1 hodinu denně. Alespoň 1× týdně hraje mobilní hry 39 % populace – většinou jednoduché logické tituly jako Candy Crush nebo Tetris. U počítačových hráčů dominují akční a FPS hry, konzoloví hráči dávají přednost závodním hrám typu Need for Speed.

Typický český hráč spadá do generací Z a Y, tedy je ve věku 15–44 let. Podle průzkumu přitom nejde jen o „mladé kluky u počítače“. Mezi hráči jsou rovnoměrně zastoupení muži i ženy, nechybí studenti, rodiče na mateřské ani lidé ve vyšších pracovních pozicích.

Komerční banka se gamingem zabývá už od roku 2021, jako partner nejrůznějších herních akcí, ale i prostřednictvím vlastních aktivit. Ať už jde o vydávání limitovaných edicí platebních karet s herními motivy, nebo edukaci hráčů v oblasti kyberbezpečnosti. 

Právě podpora gamingu je podle zástupců banky vhodným pojítkem, díky kterému můžou mezi herní komunitu dostat témata z oblasti online bezpečnosti ale i financí obecně.

Dlouhodobě jsou pak projekty Komerční banky v oblasti gamingu spojené s online hrou League of Legends (LoL). Na LoL banka vsadila i u aktuální edice herních karet. Zájemci si mohou zvolit mezi 2 variantami debetní karty Mastercard Debit – kartou Poro 2.0 a kartou Agraelus, jejíž design navrhl populární český streamer Vojtěch Fišar, známý právě pod přezdívkou Agraelus. Poro se přitom u klientů banky těšil velké oblibě už dříve – během roku 2024 banka vydala 23 119 karet právě s touto postavičkou.

Platební karty Komerční banky s herním designemAutor: Komerční banka, a.s.

Obě karty jsou dostupné jak ve fyzické podobě, tak i v aplikaci KB+ a v digitální podobě pro platební nástroje Apple Pay a Google Pay. Jejich výběrem se navíc lze automaticky zapojit do interaktivního hlasování. To rozhodne, který design se stane nejoblíbenějším. Aktuálně vede tým Agraelus s 58 % hlasů oproti 42 % pro Pora.

Komerční banka nabízí platební karty s designem od Agraela, postavičkou Pora z LoL a soutěž o ceny za 200 tis. Kč Přečtěte si také:

Komerční banka nabízí platební karty s designem od Agraela, postavičkou Pora z LoL a soutěž o ceny za 200 tis. Kč

Držitelé karty vítězného týmu také postoupí do slosování o ceny v celkové hodnotě 200 000 Kč. Soutěž je určena pro nové i stávající klienty s aktivním účtem v některém z tarifů KB+. Nově příchozí klienti pak také mohou získat bonus až 3000 Kč, pokud si účet založí přes aplikaci KB+, na který si pošlou minimálně 15 tis. Kč a měsíčně 5× zaplatí kartou.

Banky rozdávají peníze za založení účtu pro nové i stávající zákazníky. Aktuální přehled nabídek a podmínek Přečtěte si také:

Banky rozdávají peníze za založení účtu pro nové i stávající zákazníky. Aktuální přehled nabídek a podmínek

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka je redaktorkou serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).