Víc než polovina hráčů (53 %) za hry utratí do 500 Kč měsíčně, třetina občas investuje do herních předmětů nebo měny, čtvrtina (23 %) si každý rok koupí novou hru a pětina (19 %) využívá placené herní předplatné. Vyplývá to z průzkumu Komerční banky zpracovaného agenturou Ipsos.
Průzkum ukázal, že většina Čechů hraje pravidelně – a pro mladší generace jsou hry běžnou součástí života. Nejde jen o zábavu, ale i o způsob relaxace, kontakt s ostatními a často i první zkušenost s placením online. Proto přicházíme s produkty, které jim dávají smysl – od designových platebních karet až po podporu komunitních a edukačních projektů,
říká Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka Komerční banky.
Z průzkumu dále vyplynulo, že většina hráčů (60 %) stráví hraním až 1 hodinu denně. Alespoň 1× týdně hraje mobilní hry 39 % populace – většinou jednoduché logické tituly jako Candy Crush nebo Tetris. U počítačových hráčů dominují akční a FPS hry, konzoloví hráči dávají přednost závodním hrám typu Need for Speed.
Typický český hráč spadá do generací Z a Y, tedy je ve věku 15–44 let. Podle průzkumu přitom nejde jen o „mladé kluky u počítače“. Mezi hráči jsou rovnoměrně zastoupení muži i ženy, nechybí studenti, rodiče na mateřské ani lidé ve vyšších pracovních pozicích.
Komerční banka se gamingem zabývá už od roku 2021, jako partner nejrůznějších herních akcí, ale i prostřednictvím vlastních aktivit. Ať už jde o vydávání limitovaných edicí platebních karet s herními motivy, nebo edukaci hráčů v oblasti kyberbezpečnosti.
Právě podpora gamingu je podle zástupců banky vhodným pojítkem, díky kterému můžou mezi herní komunitu dostat témata z oblasti online bezpečnosti ale i financí obecně.
Dlouhodobě jsou pak projekty Komerční banky v oblasti gamingu spojené s online hrou League of Legends (LoL). Na LoL banka vsadila i u aktuální edice herních karet. Zájemci si mohou zvolit mezi 2 variantami debetní karty Mastercard Debit – kartou Poro 2.0 a kartou Agraelus, jejíž design navrhl populární český streamer Vojtěch Fišar, známý právě pod přezdívkou Agraelus. Poro se přitom u klientů banky těšil velké oblibě už dříve – během roku 2024 banka vydala 23 119 karet právě s touto postavičkou.

Obě karty jsou dostupné jak ve fyzické podobě, tak i v aplikaci KB+ a v digitální podobě pro platební nástroje Apple Pay a Google Pay. Jejich výběrem se navíc lze automaticky zapojit do interaktivního hlasování. To rozhodne, který design se stane nejoblíbenějším. Aktuálně vede tým Agraelus s 58 % hlasů oproti 42 % pro Pora.
Držitelé karty vítězného týmu také postoupí do slosování o ceny v celkové hodnotě 200 000 Kč. Soutěž je určena pro nové i stávající klienty s aktivním účtem v některém z tarifů KB+. Nově příchozí klienti pak také mohou získat bonus až 3000 Kč, pokud si účet založí přes aplikaci KB+, na který si pošlou minimálně 15 tis. Kč a měsíčně 5× zaplatí kartou.