
České dráhy představily několik novinek, které mají zjednodušit a zpříjemnit online odbavení cestujících. Dopravce si vytyčil, že do budoucna chce polovinu jízdenek na vlak prodávat online.
Při zahrnutí všech jízdenek vč. integrovaných dopravních systémů a OneTicket, bylo v říjnu tohoto roku Českými drahami prodáno 39,3 % jízdenek online.
Jednou z novinek je zautomatizovaný systém refundací za případné zpoždění. Od listopadu jsou cestující, kteří si zakoupí elektronickou jízdenku a jejich spoj má větší než 60minutové zpoždění, automaticky odškodněni, bez toho aby museli o vrácení peněz žádat,
vysvětlil generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Automaticky bude železniční dopravce vyplácet odškodnění u online vnitrostátních jízdenek ČD pro přímou cestu bez přestupu. Pokud bude systém u vlaku v cílové stanici jízdenky evidovat zpoždění vyšší než 60 minut a jízdenka byla ve vlaku zkontrolována průvodčím, měli byste získat odškodnění automaticky a to i v případě, že jízdenka není vázána na konkrétní spoj.
Další novinkou u vnitrostátních online jízdenek ČD bude zrušení cenového limitu pro uplatnění odškodnění. Doposud přitom byla minimální cena jízdenky k odškodnění 360 Kč (nad 60 minut), resp. 180 Kč (nad 120 minut).
Nová verze e-shopu Českých drah má usnadnit a zrychlit nákup jízdenek přes mobil. Dopravce slibuje, že bude přehlednější. Proces nákupu jízdenek má být v mobilních zařízeních výrazně rychlejší a přiblížit se tak aplikaci Můj vlak. Z deseti kroků se má proces nákupu zkrátit na šest. Cestující budou mít nově také možnost ohodnotit svou cestu, a to prostřednictvím stránky pro zadání hvězdiček v aplikaci Můj vlak, která se uživatelům zobrazí po notifikaci po konci cesty,
uvedl Krapinec.
Zlepšují České dráhy své služby?