Při nákupu dárků se nejvíce inspirujeme na internetu

Sdílet

Inspiraci při výběru dárků hledají dvě třetiny z nás nejčastěji na internetu. Téměř 65 % Čechů se řídí přáním obdarovaného nebo se nechá ovlivnit spontánním nápadem v obchodě. Dále se pak 18 % obrací na své přátele nebo využije nabídky letáků ze schránky. Pouze 11 % dotazovaných je inspirováno časopisy. Vyplynulo to z průzkumu GE Money Bank.

Každoročně nakoupíme v průměru 16 vánočních dárků, nejvíce z nich je určeno našim nejbližším příbuzným. Polovina Čechů nakupuje dárky v hodnotě 500 Kč a více. Většinu obdarovaných potěší, co dostali, nejčastěji udělá radost kosmetika nebo oblečení.

„Češi budou stejně jako loni dávat dárky v průměru sedmi lidem. Nejčastěji svým blízkým příbuzným. Více než čtvrtina pak dá dárek i svým přátelům a 7 % i kolegům v zaměstnání,“ říká k výsledkům průzkumu Milada Franek, tisková mluvčí GE Money Bank.

Ve více než 85 % mají u Čechů přednost dárky věcné, každý osmý dárek je peněžní a 2 % vánočních dárků tvoří vouchery. Více než 41 % respondentů uvedlo, že dárky vybírají sami. Téměř 17 % dotazovaných uvedlo, že vánoční dárky vybírá celá rodina společně, a v téměř 9 % případů pak nákupy zařizuje jeden člen rodiny za všechny. Zbývající třetina pak kombinuje všechny z možností.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).