Přechod k jinému mobilnímu operátorovi bude od dubna rychlejší a levnější. Umožní to novela zákona o elektronických komunikacích, která vstupuje v účinnost 1. dubna 2020. Ta by měla výrazně zrychlit proces změny operátora a snížit smluvní pokuty za předčasné ukončení smlouvy na dobu určitou.
Při změně operátora nově zařídí vše ten, ke kterému se klient rozhodne se svým telefonním číslem přejít. K žádosti o přenesení čísla, kterou bude klient vyřizovat s novým operátorem, je nutné předložit průkaz totožnosti k ověření, znát své telefonní číslo a ověřovací kód (získáte u stávajícího operátora).
Na vyřízení celého procesu budou mít operátoři nově dva pracovní dny. Stávajícího operátora může navíc spotřebitel do 30 dnů od ukončení smlouvy požádat o vrácení zbylého předplaceného kreditu.
„Podstatnou změnou oproti současnému stavu je, že stávajícímu operátorovi nebudete muset zaplatit nic, i když ho opustíte ještě před uplynutím sjednané doby určité. To platí pro odchod od operátora, u kterého jste strávili aspoň tři měsíce. Odejdete-li před uplynutím této doby, zaplatíte mu pouze 5 % ze zbývajícího závazku do konce trvání smlouvy,“ ředitelka dTestu Eduarda Hekšová.
Výhodnější režim od 1. dubna 2020 platí pro všechny smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací, tedy i pro smlouvy uzavřené před tímto datem a pro smlouvy na další typy služeb jako například na smlouvy o internetovém připojení, kabelových nebo satelitních televizních službách. Nové podmínky se vztahují jak na spotřebitele, tak i na podnikající fyzické osoby.