Hlavní navigace

Pozor na dopisy od zásilkových společností. Místo velkého daru získáte zbytečnost

Sdílet

Gabriela Hájková 14. 11. 2014

Čas od času se ve schránkách objevují obálky od zásilkových společností, které obsahují dopis o zaručené výhře či dárku, který získáte jen za včasnou odpověď. V těchto případech je potřeba mít na paměti staré dobré heslo „ani kuře zadarmo nehrabe“ a číst dopis velice pozorně. Obezřetní byste měli být i v případě, že jste si od zásilkové společnosti objednali zboží a spolu s ním přišlo v balíčku několik různých dárků nebo oznámení o výhře.

Pomocí vhodně zvolených výrazů nabydou lidé dojem, že místo obyčejného dárku v hodnotě několika málo korun získají za zakoupení zboží dárek v hodnotě tisíců, na který je nespočetněkrát upozorňováno, nastínil běžnou praxi Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTest.

Jako příklad uvedl zásilkovou společnost CPE, která vystupuje pod značkou Potěšení a pochutnání a zákazníkům slibuje dodání tzv. počítačového balíčku zdarma. K tomu je nutné zaslat speciální odpovědní obálku společně s objednacím kupónem a vloženým souhlasem s dodáním „počítačového balíčku“. V průvodním dopise doslova stojí, že v případě, že adresát neodpoví na tuto výzvu, rozhodl se, že nedostane žádný „POČÍTAČ“, popsal Zelený. 

Průvodní dopis podle něj obsahuje různá zavádějící tvrzení a informuje celkem o třech odlišných dárcích nebo výhrách, přičemž je používáno výrazů jako „poslední výzva“, „jednejte rychle“, „vše je připraveno k vyplacení finanční částky“. Hlavním dárkem, který má zákazník získat v případě, že dosáhne nejvyšší útraty ve stanoveném období, je podle Zeleného notebook v hodnotě přibližně 30 000 korun.

Pokud si spotřebitel velmi pozorně pročte všechny zaslané materiály, pochopí, že když je řeč o počítačovém balíčku, nerozumí se tím hlavní dárek, kterým má být notebook, ale pouze balíček v hodnotě 275 korun. Tyto informace jsou samozřejmě pečlivě uschovány v obchodních podmínkách, kde se také dozvíte, že příjemci zásilky nemohou učinit žádné závěry o přesné povaze dárku, který jim bude darován, upozornil Lukáš Zelený, podle kterého může být toto jednání s cílem podstatně ovlivnit rozhodování spotřebitele, považováno za nekalou obchodní praktiku a dozorový orgán ji může sankcionovat pokutou až do výše 5 mil. Kč. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).