Těžko u nás budeme mít 90% online nákupů placených kartami, když většina e-shopů karty vůbec nebere. Když můžu, tak kartou platím, přesto to je pouze tak 10-20% mých online nákupů a zbytek jsem donucen platit převodem nebo dobírkou, protože jinou metodu zvolený obchodník nepodporuje. Maximálně obchodníci podporují ještě nějaké platební tlačítka konkrétní banky, což ale je vlastně taky převod, jen předvyplněný automaticky - a pokud má zákazník účet u jiné banky, tak mu je taková metoda k ničemu.
Naprosto souhlasím. Také bych raději platil "v onlajnu". K tomu by ale museli být pružnější nejen obchodníci, u nichž ve většině případů taková možnost nepadá vůbec v úvahu, jednak i banky. Mám např. jednu kreditní kartu, s níž, pokud bych chtěl platit na netu, musím před jejím použitím telefonicky kontaktovat banku. Zde mi operátor dá na základě mnou uvedených identifikačních údajů jednorázový kód, který k platbě použiju. To považuji za docela kostrbaté, tudíž jsem tuto možnost ještě nepoužil. Mám i službu PaySec, který však využívám pouze na Aukru k placení poplatků, neboť jinde jsem na její akceptaci ještě nenarazil. Takže bych nevyužívání těchto platebních metod rozhodně nesváděl jen na zákazníky.