Zprávu jsme aktualizovali 24. 8. 2018 v 16:37
Starší lidé, kterým během čtvrtka přišly SMS zprávy od polské firmy o doručení neobjednaného zboží, se zřejmě už ničeho obávat nemusí. Již obdrželi omluvu s tím, že SMS zprávy byly odeslány z důvodu chyby v systému. Žádné neobjednané zboží jim tak nepřijde.
Uvedená omluva přišla spotřebitelům SMS zprávou povětšinou včera pozdě večer či začátkem noci a opět nebyla podepsaná, ani nebylo známé číslo odesílatele. Ovšem podle toho, že mělo jít o objednávky stejných nebo podobných výrobků, které si v minulosti tito lidé již zakoupili, zjistili jsme, že původ zpráv byl u polské distribuční společnosti Reverse Logistics,
uvedl Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra (ESC) při České obchodní inspekci, na které se včera obrátily desítky spotřebitelů.
V SMS, které centrum během čtvrtka zachytilo, bylo uvedeno různé zboží za různé ceny. Šlo například o prášky na hubnutí za 1580 korun nebo o náplasti za 2500 korun.
Považovali jsme za nutné o problému včera ihned informovat média a veřejnost, protože uvedené zboží si objednávají především spotřebitelé ve vyšším věku. Ti mohou být v podobných případech velmi zranitelní a mohli by neobjednané zboží ve slabé chvilce převzít a zaplatit,
říká Tichota.
Centrum eviduje desítky případů, kdy tato polská logistická společnost od spotřebitelů při skutečných nákupech na dálku nepřijala odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a nevrátila jim peníze. V případě problémů se lidé mají na centrum obrátit pro pomoc. Při mimosoudním řešení těchto sporů má centrum stoprocentní úspěšnost díky spolupráci s kolegy z Evropského spotřebitelského centra Polsko.