Podvodníci chtějí z klientů tuzemských bank po telefonu vylákat údaje o jejich platební kartě. Podle České bankovní asociace takových případů v poslední době přibývá.
Útočníci napodobují telefonní čísla call center různých bank a telefonují náhodně vybraným lidem s tím, že došlo k zneužití jejich platební karty. Chtějí tak získat detaily o platebních kartách (číslo karty, jméno, dobu platnosti a CVV kód), které pak zneužijí. Česká bankovní asociace (ČBA) upozorňuje, že banky tímto způsobem nikdy nejednají a po svých klientech citlivé informace nežádají ani po telefonu, ani e-mailem.
Klienti bank by neměli zapomínat, že je banka tímto způsobem nikdy nekontaktuje a v žádném případě nebude chtít sdělit citlivé údaje. Veškeré důležité informace a sdělení, jako například i upozornění na podobné útoky, naleznou klienti ve svém elektronickém bankovnictví. Doporučujeme nikomu neposkytovat citlivé údaje po telefonu, ani prostřednictvím e-mailu. Pokud se s takovýmto jednáním někdo setká, měl by na možný pokus o podvod upozornit svou banku, která vše prověří,
upozorňuje Tomáš Hládek, odborník ČBA na platební styk a kyberbezpečnost.