(Německo) Spotřebitelská organizace v Hamburku vydala nový seznam výrobků, kde výrobci snížili množství, ale přitom nesnížili cenu. V seznamu jsou uvedeni pouze ti výrobci, kteří tento trik nepoužili poprvé.
Příkladem je Procter & Gamble. Výrobce chipsů Pringles snížil během 4 let hmotnost obsahu z 200 g nejdříve na 170 g a následně na 165 g. Tím je zvýšení ceny skryto, aby si firma neodradila zákazníky. Někteří výrobci jsou ještě dál a „ochuzený“ produkt ještě navíc zdraží.
Někteří používají ještě jiný trik. Zvýší množství produktu a na balení to nezapomenou zdůraznit. Cenu ovšem zvýší neadekvátně. Aktuální příklad je přípravek na nádobí ultra Palmolive od Rossmanna. Původně půllitrové balení je nyní o 20 % větší, ale cena vzrostla z 0,85 EUR na 1,65 EUR, což (po přepočtení na nové množství) představuje zdražení o 61,7 procent.