Hlavní navigace

Podle Finanční správy je většina podnikatelů na EET připravena

Veronika Doskočilová

K 27. únoru 2017 vydala Finanční správa přibližně 160 000 autentizačních údajů. Horní hranice podnikatelů, kteří by teoreticky měli být v rámci 2. vlny povinni evidovat své tržby je podle odhadů mezi 200 000 – 250 000 osob. Nejedná se však o počet osob, kteří by si autentizační údaje musely vyzvednout. Je nutné si uvědomit, že tento odhad byl založen na počtu podnikatelů vykazujících danou aktivitu, tedy maloobchod a velkoobchod. Nicméně, řada těchto podnikatelů do systému EET nevstoupí – například jde o velkoobchodníky a obchodní zástupce, kteří přijímají pouze platby převodem z účtu na účet, nikoliv hotovost, e-shopy, které také přijímají pouze platby převodem z účtu na účet nebo prostřednictvím dobírky způsobem, který evidenci tržeb nepodléhá, a tak dále, vysvětluje Martin Janeček, generální ředitel Finanční správy.

Někteří obchodníci navíc mají pouze sezónní prodej, a stačí jim pak se přihlásit do systému později. Musí se sice přihlásit před první přijatou tržbou, která podléhá evidenci, ale pokud začnou svůj prodej až například v květnu, mají stále čas si do té doby všechny potřebné údaje vyzvednout.

Ti, kteří však od 1. března 2017 musejí evidovat své tržby a stále si autentizační údaje nevyzvedli, by tak měli učinit neprodleně. Finanční ani Celní správa nepočítá s tím, že by někomu případné prodlení odpustila. Naší povinností je zajistit dodržování zákona od prvního dne. Kontrolní nákupy u obchodníků bude provádět Finanční správa ve spolupráci s celníky od 1. března. Vzhledem k tomu, že kontrolní nákup v obchodě je mnohonásobně rychlejší, než kontrolní nákup v restauraci, půjde o stovky akcí denně, a to napříč celou republikou. Je vyloučeno, aby poctivě evidující byli v nevýhodě. To by popřelo základní myšlenku celého projektu, dodává Martin Janeček.

Více informací o Elektronické evidenci tržeb naleznete v seriálu článků na webu Podnikatel.cz

Našli jste v článku chybu?