Výše finančního ohodnocení je u zaměstnanců faktor číslo jedna. Průzkum zjistil, že v delším časovém horizontu nás k vyšším výkonům motivovat nedokáže, má jen krátkodobý efekt. Dlouhodobě zaměstnance podle psychologů motivuje spíše vidina úspěchu. Pro ni jsou zaměstnanci ochotni vzdát se na čas části svých příjmů. Získat se tak dají především nejcennější specialisté s mnohaletými zkušenostmi a rozsáhlým know-how,
řekla Sylvie Šnajberková, personální ředitelka společnosti WBI.
Podle průzkumů společnosti LMC, provozovatele pracovních portálů a agentury Factum Invenio rozhoduje při výběru zaměstnání především výše mzdy (47 %) a náplň práce (20 %). Dalším důležitým faktorem je jistota dlouhodobé perspektivy (8 %) a pracovní doba (7 %).
Co naopak zaměstnance nejvíce demotivuje je nedodržování dohod zaměstnavatele, příliš autoritativní řízení, nulový platový růst, nemožný profesní růst nebo lži.