Z průzkumu společnosti KPMG Česká republika vyplynulo, že stávající i potenciální klienti pojišťoven mohou při uzavírání pojištění stále více spoléhat na výhody internetu. Průzkum byl proveden mezi deseti největšími pojišťovnami podnikajícími na domácím trhu a hledal odpovědi na tři klíčové otázky: Jak tuzemské pojišťovny internet využívají? Jaké produkty a služby na internetu nabízejí? Jaká je úroveň těchto služeb?
Prostřednictvím internetu lze v současné době uzavírat pouze jednoduché typy pojištění především v oblasti neživotního pojištění. Nejčastěji se jedná o cestovní pojištění a povinné ručení. Životní pojištění žádná z 10 největších pojišťoven prostřednictvím internetu uzavřít neumožňuje, a to především z důvodu výrazně větší složitosti produktů, vyšší náročnosti na vstupní informace a nutnosti dohodnout konkrétní specifické smluvní podmínky.
Ze vzorku deseti pojišťoven se on-line služby týkají pouze sedmi z nich, zbývající tři služby tohoto typu nenabízejí. U sedmi pojišťoven je možné uzavřít on-line smlouvu o havarijním pojištění, povinném ručení, cestovním pojištění a pojištění odpovědnosti. Všech těchto sedm pojišťoven nabízí on-line uzavření cestovního pojištění, stejně jako v předchozím roce. Oproti roku 2006 však došlo k nárůstu ve všech třech zbývajících skupinách pojištění.
Internet se tedy stal z příležitostně využívaného komunikačního nástroje další obvyklý způsob pro obsluhu zákazníků i v tak citlivém a komplikovaném oboru, jakým je pojišťovnictví.
Více informací v Tiskové zprávě