Od 1. září 2016 mohou podnikatelé žádat o autentizační údaje. Ty musí mít ještě před zahájením elektronické evidence tržeb (EET). Požádat mohou osobně na finančním úřadu, elektronicky před Daňový portál (budou zaslány do datové schránky) nebo přes zplnomocněného zástupce.
Pomocí získaných autentizačních údajů se můžete následně přihlásit do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Před zahájením evidence tady musíte vyplnil údaje o všech provozovnách, prostřednictvím kterých provádíte činnosti, z nichž plynou evidované tržby. Poté, co podnikatel uvede údaje o provozovnách, může v dané aplikaci získat digitální certifikát. Jeho prostřednictvím Finanční správa identifikuje podnikatele při zasílání údajů datovými zprávami,
vysvětlila Alena Schillerová, náměstkyně ministra financí s tím, že počet certifikátů se odvíjí od potřeb daného podnikatele a je výhradně na jeho rozhodnutí.
Certifikát musíte nainstalovat do pokladního zařízení, prostřednictvím kterého budete evidovat tržby. Funkčnost pokladního zařízení s nainstalovaným certifikátem si budete moci otestovat od 1. listopadu 2016.