Společnost O2 přišla v souvislosti se zaváděním elektronické evidence tržeb (EET) se službou O2 eKasa. Přes tu si mohou zájemci pořídit dotykovou pokladnu se stojanem, tiskárnu na účtenky, platební terminál pro platby kartami a SIM kartu pro datové připojení. Pokladnu můžete připojit k internetu přes mobilní síť LTE nebo WiFi, funguje na každém internetovém připojení (nevyžaduje konektivitu od O2).
Za základní balení operátor naúčtuje cenu 4995 Kč bez DPH s odvoláním na příslib ministerstva financí vracet počáteční náklady spojené s EET do 5000 Kč formou daňové slevy. Smlouva mezi O2 a uživatelem je bez závazků. Užívání eKasy je tedy možné přerušit a poté obnovit.
Podrobné informace o EET najdete v průvodci na našem sesterském serveru Podnikatel.cz.
Měsíční poplatek za správu eKasy činí 499 korun bez DPH. V ceně byste měli mít pravidelnou aktualizaci systému, zálohování dat a zákaznickou linku . Měsíční poplatek začne operátor účtovat až od účinnosti zákona o evidenci tržeb, tedy od 1. 12. 2016 pro hotely a restaurace, od 1. 3.2017 pro maloobchod a velkoobchod a od 1. 3. 2018 pro ostatní živosti. Do té dobu by ji měli mít uživatelé bez poplatku.
Uživatel eKasy může přes O2 uzavřít smlouvu o akceptaci platebních karet. Pokud vás měsíční obrat dosáhne 100 tisíc korun, O2 přestane účtovat měsíční poplatek za správu eKasy. Při měsíčním obratu 50 tisíc korun se měsíční poplatek sníží na polovinu.
eKasa se začne prodávat v červenci. V případě zrušení zákona o EET operátor podle tiskového vyjádření garantuje zpětné odkoupení základního balení.