Hlavní navigace

Nová služba pomocí chatbota pomůže s orientačním určením diagnózy

27. 5. 2021

Sdílet

Klienti Generali České pojišťovny, kteří zde mají sjednané životní pojištění, mohou nově využít chatbota pro orientační určení původu jejich zdravotních obtíží. Chatbot Medik Leo pracuje na bázi umělé inteligence a využívá data lékařských týmů a datových specialistů k vyhodnocení více než 1200 symptomů. Na jejich základě a s pomocí bližší specifikace zdravotních obtíží by měl umět orientačně identifikovat více než 600 diagnóz, podle výsledků testování s úspěšností 93 %. U těch nejčastějších diagnóz online asistent nabídne také podrobnější lékařská fakta. Elektronického asistenta je možné využít přes Klientskou zónu jak přes počítač, tak přes mobil. Není nutné stahovat žádnou další aplikaci.

Služba nenahrazuje regulérní lékařské konzultace ani službu lékařské pohotovosti, na což jsou klienti upozorněni. Včetně toho, do jaké procentuální míry jimi zadané odpovědi diagnóze odpovídají a na jaké lékařské oddělení by se měli obrátit.

Online asistent Medik Leo funguje na bázi online rozhovoru. Klient je nejdříve požádán o vyplnění základních faktů o své osobě (např. pohlaví, věk, výška, váha, základní údaje o anamnéze) a v dalším kroku označí na postavě muže nebo ženy oblast příznaků (může jich vybrat i více).  Následně je vyzván také ke specifikaci oblasti příznaků a specifikaci potíží.

Chat probíhá tak, že online asistent se poté ptá na konkrétní otázky, a uživatel může odpovídat pouze pomocí slov ANO, NE, NEVÍM. Počet doplňující otázek není omezen, může jich být ale nejvíce dvacet. Na základě odpovědí na základní a doplňující otázky zobrazí chatbot pravděpodobnou diagnózu nebo příčiny zdravotních komplikací. Tu je možné stáhnout do PDT a vytisknout.

Přestože se k Mediku Leo klient dostává prostřednictvím klientské zóny, přímo do něj se jakékoli informace o klientovi nepřenáší. Práce s online asistentem je tedy zcela anonymní, uvedla  Markéta Filová, senior manažerka životního pojištění Generali České pojišťovny.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).