Česká asociace pojišťoven (ČAP) a Česká kancelář pojistitelů (ČKP) společně varují před využíváním nesmluvních asistenčních služeb. Zejména společnost Nehodová služba se rozhodla zneužívat řidiče k získání neoprávněně fakturovaných částek od pojišťoven, které přesahují o mnoho desítek procent běžné tržní ceny,
uvádí společná zpráva s tím, že tyto nesmluvní asistenční služby bývají u dopravních nehod nejdříve a nabízí svůj servis, který zahrnuje také nadstandardní služby „zdarma“. Za tento servis pak ale požadují poskytovatelé nesmluvních asistenčních služeb u pojišťoven nepřiměřené ceny, které pojišťovny pak odmítají uhradit. Při využití služby nesmluvní asistence a likvidace jsou částky za škody velmi často významně předraženy oproti obvyklému postupu při zásahu smluvní asistenční firmy pojistitele. Jen u úhrad za půjčovné náhradního vozidla, nárokovaných částek za opravy v servisech a cen za odtahy nepojízdného vozidla po Praze nárokované částky překračují běžné ceny v průměru o více než 70 %,
upozornil Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP.
Počínání Nehodové služby a dalších tzv. „crashhunterů“ představuje nemalý problém nejen pro pojišťovny, ale i pro klienta, jenž je „šedými“ asistencemi vědomě uváděn v omyl o výši pojistného plnění, na které má údajně podle zákona nárok,
informoval také Jakub Hradec, ředitel ČKP a dodal: V kontextu této problematiky je třeba si uvědomit, že výše vyplacených pojistných plnění se každoročně promítá do stanovení výše sazeb pojistného na další období. Neúčelně vynaložené náklady by v konečném důsledku vedly k paušálnímu růstu cen v pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, na což by dopláceli i klienti, kteří nebourají.
Společná zpráva nabádá účastníky nehody, kterým do pojistné vstoupila nějaká nesmluvní asistenční služba, aby o vzájemné korespondenci případě o žalobě informovali svou pojišťovnu a konzultovali následující kroky.