To chci videt tu debatu pacient versus lekar zda ma narok na poplatek nebo nema kdyz pacient vi ze lekare potrebuje a proto je dobre drzet hubu a krok... ve vinohradske nemocnici mam s vybirani poplatku spatne zkusenosti, clovek si pripada ze je to zajima v prvni rade a pak az pacient
ano, držet ústa a krok ... Všude
Myslím, že zjednodušení celého systému, a to bez poplatků, by jen a jen prospělo.
Kolik se z oněch poplatků dostane skutečně do zdravotnictví? Nespolkne je z velké části administrativa s nimi spojená, případně nejdou do kapes soukromých podnikatelů-lékařů, aby si za ně koupili ještě luxusnější auto, kterým stejně na návštěvy pacientů nejezdí? Drahé, špičkové vybavení se pořizuje z dotací, na obměnu počítače na vystavování receptů by měly stačit platby za výkony od pojišťoven.
Máte pravdu, že všechny nejdřív zajímá, zda pacienti odevzdali desátek, a to ještě před tím, než se rozhodne, zda lékař pacíenta vyšetří nebo půjde jen o tzv. minimální kontakt, kdy se poplatek vybírat nemá.
Zajímavé je to, že pojišťovny kontrolují dodržování vybírání poplatků a dokonce zařízením dávají vysoké pokuty za to, že poplatky odpouštějí a nevybírají, ale ještě nikde jsem nečetla informaci o tom, že by pojišťovny kontrolovaly neoprávněnost vybíraných poplatků nebo dokonce někoho pokutovaly za to, že poplatky vybírá neoprávněně. Určitě se v tomto směru budou vymlouvat na to, že samy na nic nepřijdou a že by musel přijít konkrétní podnět od pacienta, aby jej prošetřily. Tzn., že pacient, který by poslal pojišťovně konkrétní podnět, nad sebou vyřkne ortel, protože o jeho aktivitách se budou doktoři navzájem informovat a protože mezi doktory existuje solidarita, budou všichni lékaři postupovat vůči pacientovi shodně. A ne každý pacient má na to do toho tahat televizi či nějakou kontrolní skupinu ministersta zdravotnictví, protože se stejně nic »neprokáže«.