Nemáme peníze, do obchodních center chodíme méně

15. 3. 2013

Sdílet

Počet návštěvníků obchodních center se v minulém roce meziročně snížil o 0,9 %. Důsledky úsporného chování domácností ale v praxi dopadají zejména na menší centra, ta velká si totiž udržela růst o 1,6 %. Informace vyplývají z Indexu návštěvnosti nákupních center vydávaným Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center (ICSC). 

Z indikací od nájemců obchodních center víme, že pokles návštěvnosti byl nižší než propad tržeb. Češi tedy stále rádi chodí nakupovat do center, celkově za své nákupy ale vynakládají méně peněz, okomentoval vývoj návštěvnosti Jan Kubíček, předseda českého výboru ICSC.

S poklesem návštěvnosti se loni potýkala zejména menší centra (celkový pokles o 4,8 %). Velká centra s více než 100 jednotkami byla podle analýzy dotčena poklesem návštěvnosti jen na konci jara a během letních měsíců. Celoročně pak vzrostla o 1,6 %. 

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).