Nejhodnotnější obchodní značka světa stojí 100 miliard dolarů

30. 4. 2009

Sdílet

Nejhodnotnější značkou světa je podle žebříčku společnosti Millward Brown Optimor internetový vyhledávač Google. Společnost značku letos ocenila na 100,039 miliard dolarů, což je o 16 procent více než v minulém roce. Na druhém místě skončil Microsoft (76,249 miliard dolarů) a třetí příčku obsadila Coca-Cola (67,625 miliard).

Nejhodnotnější značkou Evropy je britský Vodafone s cenou přes 53,727 miliard dolarů, v celosvětovém žebříčku mu patří 9. místo. Oproti loňsku cena jeho značky stoupla o 45 procent. Druhou nejdražší evropskou značkou je Nokia (35,163 mld. dolarů), následuje ji BMW, SAP a Tesco. Do první evropské desítky se dostala také značka Louis Vuitton, HSBC, Porsche, Mercedes a L'oréal.

V poslední desítce žebříčku sto nejcennějších značek světa se umístily značky jako Barclays, Morgan Stanley, ING, KFC, IKEA, Nivea či Esprit.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).