Nejen dobrá cena, ale i chování je pro Čechy důležité, když si berou půjčku

Sdílet

Půjčku u banky nebo nebankovní instituce má v současné době třetina Čechů. Přičemž 25 % z nich má půjčku méně než rok. Hlavním kriteriem při sjednávání je stále cena. Kromě ní ale respondenti sledují i způsob komunikace ze strany instituce, kde si půjčují. A pokud nejsou spokojeni se zákaznickým přístupem, až tři čtvrtiny vážně zvažují možnost převést si půjčku jinam. Vyplynulo to z průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit.

Ti, kteří mají sjednanou půjčku u nebankovní instituce, ji mají v polovině případů méně než rok. Při sjednávání je pro ně prioritní cena, a to v 56 % případů. Dále pak sledují spolehlivost a férovost dané instituce. Je pro ně důležitá jistota, že je jejich věřitel bezpečný a dodrží, co bylo domluvené. Zároveň ovšem 38 % těch, kteří mají půjčku u nebankovního poskytovatele, zvažují změnu společnosti.

Špatná komunikace ze strany dané instituce pak může zapříčinit odchod klienta jinam. Právě nedostatečnou komunikaci označuje polovina respondentů za důvod, proč uvažovali o přechodu ke konkurenci, říká Jaroslav Ondrušek, analytik společnosti HomeCredit

Lidé vyžadují, aby se jim finanční instituce věnovaly individuálně jako jednotlivým osobám, nikoliv jen jako položce v seznamu. Pocit, že o zákazníka věřitel dostatečně nedbá je pro ně ještě větší důvod ke změně než to, že má konkurence nižší poplatky nebo jsou její produkty celkově levnější.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).