Nákupní akce Black Friday Čechy láká. Utrácejí třikrát tolik

Sdílet

V předvánočním období lidé nakupují intenzivněji, než po zbytek roku. Navíc 59 % Čechů vyhledává elektronické nákupy na zahraničních internetových obchodech. Nejčastěji takto kupují oblečení a módní doplňky (65 %). Nejvyšší částky ale utratí za cestování a dopravu (v průměru 8166 Kč). Vyplynulo to z průzkumu agentury IPSOS pro společnost PayPal.

Nákupy v e-shopech během těchto dnů vzrostly mezi lety 2016 a 2017 o 27 %, 12 %, respektive 32 %. Největším segmentem při nákupech na Černý pátek byla v roce 2017 móda. Objem nákupů v tento den velkých slev víc než trojnásobně převýšil celoroční průměr.

Velmi časté zboží, které lidé v e-shopech nakupují, jsou i šperky (54 %), spotřební elektronika (48 %) a hračky (55 %). Mezi 5 nejoblíbenějších destinací patří Čína, Spojené státy, Německo, Hongkong a Velká Británie.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).