V předvánočním období lidé nakupují intenzivněji, než po zbytek roku. Navíc 59 % Čechů vyhledává elektronické nákupy na zahraničních internetových obchodech. Nejčastěji takto kupují oblečení a módní doplňky (65 %). Nejvyšší částky ale utratí za cestování a dopravu (v průměru 8166 Kč). Vyplynulo to z průzkumu agentury IPSOS pro společnost PayPal.
Nákupy v e-shopech během těchto dnů vzrostly mezi lety 2016 a 2017 o 27 %, 12 %, respektive 32 %. Největším segmentem při nákupech na Černý pátek byla v roce 2017 móda. Objem nákupů v tento den velkých slev víc než trojnásobně převýšil celoroční průměr.
Velmi časté zboží, které lidé v e-shopech nakupují, jsou i šperky (54 %), spotřební elektronika (48 %) a hračky (55 %). Mezi 5 nejoblíbenějších destinací patří Čína, Spojené státy, Německo, Hongkong a Velká Británie.