Na změnu dodavatele energií máte právo, ale někdy vám ve změně může bránit například současná smlouva, stávající dodavatel nebo administrativní pochybení.
Při přechodu od jednoho dodavatele k druhému si ověřte, že vaše stávající smlouva jde vypovědět, případně kdy má výpovědní dobu. Některé smlouvy jsou totiž uzavřeny na dobu určitou, přičemž změnu dodavatele musíte oznámit například 3–6 týdnů před ukončením smlouvy. Pokud časové okno propásnete, smlouva se automaticky prodlužuje na stejně dlouhou dobu, na jakou jste ji uzavřeli.
Dalším problémem může být to, že o změnu žádá jiná osoba než ta, která je uvedena ve stávající smlouvě. Dochází i k situacím, kdy je smlouva vedena například na zemřelého člena domácnosti. Za těchto okolností je nutné požádat o přepis odběrného místa na jinou osobu. Někteří dodavatelé využívají takzvané retenční nabídky ve snaze udržet si vás. Nabídnou vám tedy lepší cenu, než je cena dodávek podle stávající smlouvy. Pokud vám přijde retenční nabídka, zkontrolujte si kromě ceny i další podmínky smlouvy, například smluvní pokuty a jiné poplatky. Měli byste také zvážit, zda se stávajícímu dodavateli chcete uvázat ke smlouvě na dobu určitou,
upozorňuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Přechod vám může komplikovat i stávající dodavatel, když vám například odmítá sdělit kdy vám smlouva končí. A někdy hladkému průběhu změny dodavatele brání například i administrativní pochybení nebo chyby v psaní. Pokud je třeba ve smlouvě špatně uvedeno vaše jméno, musíte celým procesem projít znovu.