Hlavní navigace

Máte právo na plnou náhradu za zaplacenou dovolenou u zkrachovalé cestovky? Pojišťovny se vytáčí

25. 1. 2012

Sdílet

Měli by klienti cestovních kanceláří, které byly chráněné proti úpadku a zkrachovaly, dostávat plnou náhradu zaplacených prostředků nebo by měla být částka omezena tím, na jakou částku se „cestovka“ proti úpadku pojistila? Podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří Jana Papeže by měla platit první možnost, protože v případě druhé zmíněné ztrácí pojištění proti úpadku smysl.

Přesto ČTK zjistila informace o tom, že pojišťovna Generali odmítla proplatit cestujícím plnou cenu zájezdů zkrachovalé CK Parkam Holidays s tím, že směrodatná je horní hranice, na kterou si cestovka pojištění sjednala.

My tvrdíme a v zákoně je to přímo napsáno, že pojišťovna nemůže toto udělat, že pojišťovna musí plnit podle zákonné normy, zdůraznil Papež s tím, že pokud pojišťovně cestovní kancelář nahlásila špatná čísla, musí jejím klientům zájezdy v plné výši proplatit stejně a náhradu škody vymáhat po majitelích cestovní kanceláře.

O situaci nyní jedná asociace s pojišťovnou Generali a ministerstvem pro místní rozvoj, které má agendu cestovního ruchu na starosti.

Pojišťovna klientům proplatila asi 58 % jejich nároků s tím, že za nedostatečné krytí je zodpovědná výhradně cestovní kancelář. Papež však kontruje s tím, že pojišťovna odpovídá klientovi za vrácení peněz a má si tato rizika sama měřit.

Kvůli tomu získaly pojišťovny pravomoc kontrolovat účetnictví cestovních kanceláří a tato rizika tak nemohou přenášet na spotřebitele, řekl Papež. Protože ti podle něj pochopitelně nejsou schopni posoudit, zda je pojištění cestovní kanceláře uzavřeno v dostatečné výši.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).