Slevy a výhody jsou něco, na co lidé velmi slyší. Podle průzkumu společnosti Accenture je 6 z 10 dotázaných ochotno s bankou a pojišťovnou sdílet důležité osobní informace, pokud za to získají nižší cenu na produkty a služby.
Za důležité osobní informace považují například údaje o jejich poloze a o životním stylu. Výměnou za tyto údaje by si představovali rychlejší schválení úvěru, slevy za členství ve fitness klubu a personalizované nabídky na základě aktuální polohy.
Zároveň však lidé své soukromí považují za prioritu a jsou dle svých slov ohledně ochrany osobních údajů opatrní. Když byli dotazováni, kvůli čemu by svou banku nebo pojišťovnu opustili, většina z nich hned po zvyšujících se nákladech uvedla narušení bezpečnosti osobních údajů.
Ochota ke sdílení dat se ale v jednotlivých zemích liší. Nejvíce jsou data ochotní sdílet Číňané (67 %). V USA je to polovina dotázaných a ve Velké Británii jen 40 %.
Průzkum byl proveden na 47 000 respondentech ve 28 zemích.