Pokud se chystáte koupit ojetý automobil z Německa pak vězte, že podle automobilového klubu ADAC zde má 30 % ojetých aut stočený tachometr.
Lidé se domnívají, že stáčení tachometrů je ryze českým fenoménem a dovážejí si neprověřená ojetá vozidla z Německa. Navíc si často neprověří nejen historii, ale ani původ vozidla a spoléhají na tvrzení dovozce. V ČR jsou pak často legalizovaná odcizená a předělaná vozidla z celé Evropy,
uvádí zpráva společnosti Cebia, která také poukazuje na to, jak jednoduše a rychle manipulace s tachometrem probíhá.
Podle společnosti Cebia tento podvod umožňuje nedostatečně chráněný software některých výrobců a volně dostupné programy, kterými lze stav tachometru upravit.
I v Německu je stáčení tachometrů velkým problémem (ačkoli je zde klasifikováno jako trestný čin) a samotné legislativní opatření ho nevyřeší. V praxi je totiž velmi obtížné stočení dokázat konkrétní osobě, obzvlášť pokud chybí servisní záznamy k vozidlu nebo jsou rovněž zfalšovány. U nás nelegální manipulace s tachometrem není trestným činem a jedinou možností, jak se vyhnout stočenému vozidlu, je prověření jeho historie,
uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.