Nepříznivý ekonomický vývoj, který snižuje zisky nákupních center, hraje do noty internetovým obchodům, zjistilo zákaznické šetření „Shopping Center & Hypermarket 2010“ společnosti Incoma GfK. Studie uvádí, že 32 % respondentů snížilo své výdaje na nákupy ve velkých centrech a u 29 % dotázaných jinou formou upravilo strukturu jejich nákupů. Ve chvílích, kdy jsou spotřebitelé vysoce citliví na cenu, rostou zisky internetovým obchodům. Zákazníci totiž pečlivě zvažují investice a tlačí na cenu v kombinaci s požadavkem na vysokou úroveň služeb. Zároveň si velmi dobře pamatují, z jakého obchodu jim zboží dorazilo později či vůbec a kde se setkali s neprofesionálními službami, uvedl Marek Liška,
generální ředitel MALL.cz.
Také další e-shopy cítí svou příležitost a proto se pravděpodobně budou snažit udržet zájem spotřebitelů i nadále. Například e-shop Kasa.cz plánuje v roce 2010 rozšířit oblast nabízeného sortimentu o nové značky a komodity a změnit podobu internetových stránek. Nový design by měl přinést intuitivnější ovládání a rychlejší navigaci zákazníka k tomu, co ho opravdu zajímá,
uvedla pro server Podnikatel.cz před časem Marta Liptovská z e-shopu Kasa.cz