Kooperativa pojišťovna vylepšila svoji internetovou klientskou zónu, která nahradila dosavadní Kooportál. Do klientské zóny získáte přístup, jestliže máte u Kooperativy sjednanou pojistnou smlouvu, ve které jste uvedeni jako fyzická osoba a pojistník. Nestačí být tedy jen pojištěný (například u životního pojištění, ve kterém jsou pojištěni manželé, ale pojistníkem, tedy plátcem, je jen jeden z nich).
Pro přístup do klientské zóny se musíte nejprve registrovat na webové stránce zona.koop.cz. Poté se můžete přihlásit už zaevidovaným jménem a heslem, a nebo pomocí bankovní identity. V rámci procesu registrace se vás vaše banka zeptá, zda smí Kooperativě předat vaše osobní údaje.
Co umí Klientská zóna:
- Ukázat přehled o pojistných smlouvách,
- udělat změny v kontaktních údajích,
- ukázat transakční historii,
- zaplatíte přes ni pojistné,
- sjednat novou smlouvu,
- přijmout hlášení o pojistné události a sledovat její postup,
- vygeneruje novou zelenou kartu nebo digitální asistenční kartu.
Nicméně to hlavní teprve přijde, naše klientská zóna je první aplikací nové integrační platformy, která nám umožní digitalizovat mnoho našich klientských i interních procesů,
říká Eva Poláchová, členka představenstva Kooperativy.
V dalším kroku plánuje Kooperativa klientskou zónu naučit propojit vaše osobní údaje s online službami, aby už například nebylo nutné při sjednávání nové smlouvy tyto údaje znovu vyplňovat, ačkoli je pojišťovna už zná.
Mobilní aplikaci klientské zóny Kooperativa zatím nemá, k dispozici je jen mobilní verze webových stránek.