Za dárky pro děti plánuje čtvrtina rodičů utratit částku mezi 1000 – 2000 Kč. Většinou ale rodiče na dárky pro své děti nespoří v průběhu roku a veškeré výdaje tak mají až v posledních měsících před Vánoci. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Ipsos pro UniCredit Bank.
Více než polovina českých rodičů (55 %) pak plánuje utratit za dárky přes 2000 Kč. U 9 % dotázaných se částka pohybuje dokonce nad 5000 Kč, což je téměř čtvrtina průměrné mzdy.
Nejčastěji rodiče nakupují praktické oblečení, a to v 70 % případů. Následuje stavebnice a sportovní výbava. Téměř třetina rodičů pak nadělí svým dětem chytrý telefon, počítač nebo notebook a pětina českých rodičů v roli Ježíška přichystá pod stromeček chytré hračky. Ukazuje se tak, že rodiče možná ve skutečnosti utratí za dárky mnohem více peněz, než kolik mají v plánu,
komentuje Petr Plocek rozdíl mezi plánovanými dárky a plánovaným vánočním rozpočtem.