Znám o pár lidech z mého okolí, komu přišel podobný dopis, i po pár letech (jeden modem poslal poštou - účetku již zahodil po 4 letech, druhý má modem ještě doma - stěhoval se a vykašlal se na to). Mám takový pocit, že promlčecí lhůta je 3 roky, ne? Po této době nemá UPC právo cokoliv vymahat. Pokud to tak není, tak mě prosím opravte.
Obecná promlčecí doba je tříletá. Kratší nebo delší promlčecí doby stanoví právní předpis, zejména občanský zákoník.
Kratší promlčecí doba:
1. U práv na náhradu škody (dva roky se subjektivně určeným počátkem).
2. U práv na vydání plnění z bezdůvodného obohacení (dva roky se subjektivně určeným počátkem).
3. U práv z přepravy, vyjma práv na náhradu škody u přepravy osob (jeden rok).
Delší promlčecí doba:
1. U práv na náhradu škody způsobené úmyslně (deset let).
2. U práv na náhradu škody v důsledku korupčního jednání (deset let).
3. U práv na vydání plnění z bezdůvodného obohacení (deset let).
4. U práv odpovídajících věcnému břemenu (deset let).
5. U práv přiznaných pravomocným rozhodnutím soudu nebo jiného orgánu (deset let), stejná doba platí i pro splátky, na něž bylo plnění rozhodnutím rozloženo.
6. U práv písemně uznaných dlužníkem co do důvodu i výše (deset let); totéž platí pro splátky.
Zdroj: http://www.sagit.cz/pages/lexikonheslatxt.asp?cd=151&typ=r&refresh=yes&levelid=OC_349.HTM
V březnu jsem ukončila smlouvu s UPC a protože zkušenosti uživatelů s vymáháním jsem brala jako výstrahu, požadovala jsem doklad o převzetí při deinstalaci. Technik se ve stanovenou dobu ani nedostavil, jen poslal sms, ať odešlu vše na nějakou adresu Lica. Odmítla jsem, protože se obávám, že mi pak budou tvrdit, že dostali prázdné krabice, nebo poškozené zařízení a žádala o osobní předání, např. ve sběrném místě. Odpověď jsem nedostala. Navíc mi stáhli z účtu nějakou částku, aniž by poslali fakturu, takže ani nevím za co. Kde si stěžovat na takové praktiky? Pro mě už nikdy UPC po téhle zkušenosti.