Poruchou v IT systému skupiny Sparkassen je postiženo více klientů, než se původně očekávalo. Při zúčtování transakcí dochází ke zpoždění, zejména u plateb mezi klienty Sparkassen a bankami mimo tuto finanční skupinu, sdělila v úterý Landesbank Helaba. Toto může postihnout vyšší desítky tisíc klientů.
Landesbank Hessen-Thüringen (Helaba), partner pro mnoho (bank ze skupiny) Sparkassen uvedla, že ještě otevřené finanční toky jsou zpracovávány s velkou prioritou, přesto se zákazníci musí připravit na zpoždění. V jednotlivých případech může trvat do konce týdne, než peníze dorazí. Aktuální platební styk není postižen a probíhá bez omezení
Zákazníkům, kterým vzniknou finanční škody, sděluje Helaba, že při jejich prokázání bude újmu nahrazovat. Zákazníci se mají obracet na svoji banku, příslušný formulář zveřejní Helaba na svých stránkách.
Problémy s platbami měli klienti skupiny Sparkassenjiž od čtvrtka, na jejich účty nebyly zúčtování příchozí plaby jako mzdy, což může vést k potížím. Postiženy jsou SEPA plaby, inkasa i karetní transakce. Helaba začala v pátek s zúčtováním chybějících plateb.
Příčinou potíží byl IT problém nicméně banka banka nevylučuje ani kyberútok.