Klienti německých Sparkassen mají problém s platbami

11. 12. 2019

Sdílet

Poruchou v IT systému skupiny Sparkassen je postiženo více klientů, než se původně očekávalo. Při zúčtování transakcí dochází ke zpoždění, zejména u plateb mezi klienty Sparkassen a bankami mimo tuto finanční skupinu, sdělila v úterý Landesbank Helaba. Toto může postihnout vyšší desítky tisíc klientů.

Landesbank Hessen-Thüringen (Helaba), partner pro mnoho (bank ze skupiny) Sparkassen uvedla, že ještě otevřené finanční toky jsou zpracovávány s velkou prioritou, přesto se zákazníci musí připravit na zpoždění. V jednotlivých případech může trvat do konce týdne, než peníze dorazí. Aktuální platební styk není postižen a probíhá bez omezení

Zákazníkům, kterým vzniknou finanční škody, sděluje Helaba, že při jejich prokázání bude újmu nahrazovat. Zákazníci se mají obracet na svoji banku, příslušný formulář zveřejní Helaba na svých stránkách.

Problémy s platbami měli klienti skupiny Sparkassenjiž od čtvrtka, na jejich účty nebyly zúčtování příchozí plaby jako mzdy, což může vést k potížím. Postiženy jsou SEPA plaby, inkasa i karetní transakce. Helaba začala v pátek s zúčtováním chybějících plateb.

Příčinou potíží byl IT problém nicméně banka banka nevylučuje ani kyberútok.

Tato aktualita byla zaslána čtenářem serveru Měšec.cz pomocí formuláře Přidat aktualitu. Děkujeme!

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).