Hlavní navigace

Klient banky jí za měsíc průměrně platí 176 korun

Gabriela Hájková

Klient banky jí v květnu za užívání bankovních služeb zaplatil průměrně 176 Kč. Od ledna se měsíční poplatky za bankovní služby výrazně nezměnily.


zdroj: www.bankovnipoplatky.com

Podle kalkulátoru došlo k prudkému nárůstu klientů velkých bank, zejména u ČSOB, Komerční banky a GE Money Bank. Pozice účtů v žebříčku z hlediska výše poplatků se výrazněji nezměnila.

Konkrétní hodnoty průměrných nákladů u vybraných účtů

ÚČET Průměrné náklady v Kč
mBank mKONTO 9,8
Fio Běžný účet 38
Raiffeisenbank eKonto Premium (min.obrat 25tis. Kč) 134
PS Osobní účet ERA 141
KB Můj účet s odměnou (min. obrat 15tis. Kč) 149
GE Money GENIUS ACTIVE 149,

První místo stabilně obhájila mBank s mKontem. U tohoto účtu se průměrné měsíční náklady na vedení účtu zvýšily na 9,80 Kč. Naopak u druhé pozice, Fio banky s Fio Běžným účtem, se náklady snížily o 5 Kč na 38 Kč. Třetí místo obhájila Raiffeisenbank s eKontem Premium (min. obrat 25 tis. Kč), kde klienti průměrně v tomto měsíci zaplatili za vedení účtu 134 Kč. Poštovní spořitelna s Osobním účtem ERA se ustálila na čtvrtém místě a její klienti v květnu průměrně zaplatili 141 Kč za vedení svého účtu. Do 150-ti korunové hranice se probojovala tento měsíc i Komerční banka s účtem Můj účet, kde klienti průměrně zaplatili 149 Kč/měsíc. U tohoto účtu záviselo, jak klienti dokáží efektivně využívat nastavení svého účtu. GE Money bank s účtem GENIUS ACTIVE se jako poslední banka vešla do této hranice a klienti s účtem GENIUS AKTIV zaplatili průměrně 149,50 Kč, uvádí zpráva serveru Bankovnipoplatky.com.

Zpráva také uvádí, že u nových bank (Air Bank a Equa Bank) není ještě dostatek validních dat, aby bylo možné zjistit výši průměrných měsíčních nákladů.

Z důvodu nedostatečného počtu klientů UniCredit bank, kteří vyplnili dotazník Kalkulátoru, se změny v sazebníku banky výrazně neprojeví do konečného výpočtu Klientského indexu. Naopak se zde projevily změny České spořitelny, která v dubnu zrušila poplatek za provedení změny či zrušení trvalého příkazu a také souhlasu s inkasem v pobočce. Tyto položky ale nejsou tak frekventované a významně neovlivnily výslednou hodnotu Klientského indexu, doplňuje zpráva.

Našli jste v článku chybu?