Hlavní navigace

Jízdenku na vlak už koupíte přes mobil. Aplikace ČD nabízí i další služby

Sdílet

Gabriela Hájková 30. 10. 2014

České dráhy představily aplikaci, přes kterou je možné zakoupit jízdenku nebo zjistit, zda má váš spoj zpoždění. „Můj vlak“, jak se novinka jmenuje, běží na chytrých mobilních telefonech a tabletech s operačním systémem iOS a Android. Dopravce se chlubí tím, že zvládne komplexní odbavení cestujících. 

Kromě klasického hledání spojů umožňuje i nákup jízdenek nebo vstup na portál, přes který zjistíte, zda-li není váš spoj opožděn, kde musíte přestoupit nebo jestli vás po cestě čekají nějaké výluky. Spoje lze filtrovat podle konkrétních průjezdních stanic nebo podle toho, zda jsou vhodné pro vozíčkáře. 

V detailu spoje je možné zapnout také notifikace, tedy krátká upozornění, které se týkají zvoleného spoje (např. informace o zpoždění, výlukách, přestupech apod.).

Jízdní řády, včetně zahraničních spojů, zde můžete hledat i offline. To ale jen pomocí balíčků, které dodatečně doinstalujete.

Platba za jízdenku probíhá přímo v aplikaci. Jízdní doklad pak můžete předložit vlakovému personálu ve formě aztéckého kódu. Tato možnost ale funguje pouze u vnitrostátních spojů. Platit můžete platební kartou, přes PaySec nebo MasterCard Mobile. Dráhy uvažují i o vlastním předplaceném kreditovém systému pro drobné platby za jízdy na krátké vzdálenosti.

Aplikace je zdarma ke stažení v Google Play a App Store.

Aplikaci stáhnete na Google Play a App Store
Autor: ČD

Aplikaci stáhnete na Google Play a App Store

Aplikace volně ke stažení na Google Play a App Store
Autor: Google Play

Aplikace volně ke stažení na Google Play a App Store

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 10. 2014 21:10

    ldx (neregistrovaný) ---.klfree.cz

    že to ale trvalo! Dřív jsem zkoušel využít běžné webové stránky k nákupu jízdenky, ale je to tak pomalé a komplikované, že jsem to zkusil jen jednou a nikdy více. To už raději pojedu autobusem, kde se platí u řidiče. Ta má podle mně smysl jen pro nakupování mezinárodních jízdenek nebo na dlouhé vzdálenosti, kdy si to člověk večer v klidu u pc nakliká několik dní před odjezdem...

    Takže doufám, že nová aplikace bude svižná a ergonomická, aby si člověk mohl koupit jízdenku operativně hned třeba na nástupišti.

  • 31. 10. 2014 7:24

    anonym (neregistrovaný) 212.178.237.---

    Listek pres mobil se dal uz davno jednoduse koupit pres jejich mobilni web. Ted to akorat zabalili do aplikace. Pokud by to melo znamenat, ze bude takto koupeny listek platit i pro mezinarodni vlaky, tak to beru jako zlepseni, jinak mi to neprijde.
    Apropos, co je za problem s nakupem pres web, vzdyt je to velmi jednoduche a vcelku rychle. Jedinou vyjimkou je rezervace konkretniho mista, kdy nacteni obrazku vlaku chvili trva...

  • 31. 10. 2014 10:12

    anonym (neregistrovaný) ---.customer.telenor.rs

    A ted jsem zkusil koupit listek a mam pocit, ze bez registrace (na webu) to nejde. Takze z hlediska srovnani s funkcnosti mobilniho webu je to posun zpet...

  • 1. 11. 2014 21:53

    ldx (neregistrovaný) 2001:4c28:4000:----:----:----:----:----

    Už jste zkoušel nakupovat bez registrace a zadávat číslo platební karty a další údaje z paměti? Já si teda tyhle čísla nepamatuju a nenosím ssebou všechny karty. A i kdybych kartu u sebe měl, tak hledat v prkenici a překlepat to na nástupišti na titěrné klávesnici bez chyby, tak to rovnou můžu jet příštím spojem.

    Proto považuju registraci, kdy stačí zadat jen heslo do aplikace (login si to bude pamatovat, jak bývá obvyklé) za velice užitečnou věc. Zvlášť pokud to bude umět oblíbené spoje, kdy stačí jen kliknout a potvrdit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).