Hlavní navigace

Jízdenku na vlak už koupíte přes mobil. Aplikace ČD nabízí i další služby

Gabriela Hájková

České dráhy představily aplikaci, přes kterou je možné zakoupit jízdenku nebo zjistit, zda má váš spoj zpoždění. „Můj vlak“, jak se novinka jmenuje, běží na chytrých mobilních telefonech a tabletech s operačním systémem iOS a Android. Dopravce se chlubí tím, že zvládne komplexní odbavení cestujících. 

Kromě klasického hledání spojů umožňuje i nákup jízdenek nebo vstup na portál, přes který zjistíte, zda-li není váš spoj opožděn, kde musíte přestoupit nebo jestli vás po cestě čekají nějaké výluky. Spoje lze filtrovat podle konkrétních průjezdních stanic nebo podle toho, zda jsou vhodné pro vozíčkáře. 

V detailu spoje je možné zapnout také notifikace, tedy krátká upozornění, které se týkají zvoleného spoje (např. informace o zpoždění, výlukách, přestupech apod.).

Jízdní řády, včetně zahraničních spojů, zde můžete hledat i offline. To ale jen pomocí balíčků, které dodatečně doinstalujete.

Platba za jízdenku probíhá přímo v aplikaci. Jízdní doklad pak můžete předložit vlakovému personálu ve formě aztéckého kódu. Tato možnost ale funguje pouze u vnitrostátních spojů. Platit můžete platební kartou, přes PaySec nebo MasterCard Mobile. Dráhy uvažují i o vlastním předplaceném kreditovém systému pro drobné platby za jízdy na krátké vzdálenosti.

Aplikace je zdarma ke stažení v Google Play a App Store.

Aplikaci stáhnete na Google Play a App Store
Autor: ČD

Aplikaci stáhnete na Google Play a App Store

Aplikace volně ke stažení na Google Play a App Store
Autor: Google Play

Aplikace volně ke stažení na Google Play a App Store

Našli jste v článku chybu?