Kauza Dieselgate ceny (resp. auta postižená touto kauzou) na českém trhu s ojetinami neovlivnila. Vyplývá to z březnového šetření společnosti Audatex Systems, která srovnávala vozidla VW a Škoda s „postiženými“ vznětovými motory a dělila je do 3 skupin podle data ocenění:
- A. Ceny vozidel v období březen 2015
- B. Ceny vozidel v období září 2015 (počátek Dieselgate)
- C. Ceny vozidel v období březen 2016
Dalšími srovnávacími podmínkami byly délka provozu 24 měsíců a kilometrický proběh 50 000 km.
Výsledek provedeného cenového srovnání je patrný z následujícího tabulkového přehledu, kdy je vhodné porovnat zejména auta ve skupině A a C v rámci jednotlivých modelů. Až na jednu výjimku jsou hodnoty „A“ nižší než hodnoty „C“. K poklesu obvyklé ceny dochází u modelu Superb II kvůli očekávání na zcela novou generaci modelu.
Z uvedené tabulky je zřejmé, že u konkrétních motorových jednotek koncernu VW v žádném případě nedošlo k žádnému propadu ani plynulému snížení obvyklých cen a zůstatkových hodnot těchto ojetých vozidel,
uvedl Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Research společnosti Audatex. Dodal také, že nesrovnalosti v softwaru byly aktivní pouze u zkoušky měření emisí a daný zásah tedy neměl žádný vliv na jízdní vlastnosti vozidla a parametry motoru v běžném provozu, a to ani na výkon či spotřebu paliva motoru.