Hlavní navigace

Internetové bankovnictví ani platební karty seniorům problémy nedělají

Sdílet

Veronika Doskočilová

Používání bezkontaktních platebních karet nebo internetového bankovnictví není pro většinu seniorů služba, které by se báli, nebo by ji nevyužívali. Z průzkumu, který si nechala zpracovat UniCredit Bank naopak vyplynulo, že většina seniorů si své finance běžně spravuje přes internet. A podle dat společnosti TGI-MML má 87 % osob ve věku 55 – 65 let internet a třetina z nich má také internet v mobilním telefonu.

Neplatí ani představa, že mají senioři peníze schované doma. Pouze každý pátý senior má doma více než 5000 Kč. Některé tuzemské banky dokonce nabízejí seniorům speciální seniorská konta. Jejich vedení však bývá poměrně nákladné. Běžnému důchodci, který chce mít přehled o svých příjmech a výdajích, popřípadě využívat bezhotovostní platby a internetové bankovnictví, se tak vyplatí hledat spíše běžné produkty. Ty nabízejí minimální poplatky za správu účtu i jednotlivé služby, říká Miloslav Kufa, jednatel společnosti Senior Safe.

Placení kartou v obchodě pro seniory také nepředstavuje problém. Téměř 50 % osob ve věku nad 55 let platí za nákup kartou vždy, když je to možné.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
  • 25. 2. 2017 7:46

    OSOBNÍ ÚČET (neregistrovaný) ---.jhcomp.cz

    Znám jednoho seniora, který kartou vybere hotovost jen na poště, protože prý, kdyby vybral z bankomatu, tak ho můžou okrást. Takže kartou také vůbec nikde neplatí. Takto ho vyjdou poplatky za účet asi na 150 Kč měsíčně, protože platí vše přes složenky. Z účtem je jinak spokojený, ale půjčku si prý už nevezme.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).