Home Credit spustil od 11. září 2023 nový technologický prvek v oblasti splátkového prodeje přímo v kamenných prodejnách. Pokud si v obchodě vyberete zboží a chcete si na něj sjednat půjčku, nemusíte už sdílet své osobní údaje s prodejcem. Načtete jen do svého mobilního telefonu QR kód, pomocí kterého se do Home Creditu přihlásíte a potřebné údaje vyplníte po telefonu.
Celý proces funguje tak, že si klient na prodejně vybere zboží a pokud jej chce koupit na splátky, prodejce zadá do systému pouze popis produkt a jeho cenu a vytvoří QR kód pro zákazníka. Ostatní je už na zákazníkovi, který tedy nemusí sdílet své osobní údaje s prodejcem a jednoduše vyplní jenom několik údajů ve svém mobilním telefonu,
říká Marek Tomčík, obchodní ředitel Home Credit ČR a SR.
Proces se liší u stávajícího klienta Home Creditu a u nového zákazníka. Pokud jste stávající zákazníci, pak si ve svém telefonu načtete QR kód a nastavíte si splátky, vyplníte několik údajů k vaší identifikaci a kontakty. Na telefonní číslo pak dostanete kód a po vyplnění se vám na displeji mobilního zařízení ihned ukáže, zda vám Home Credit splátky schválil.
Další zaslaný kód v SMS už slouží k podpisu smlouvy. Po schválení žádosti obdržíte na telefonní číslo heslo, které sdělíte prodejci. Ten pak pouze vyhledá objednávku, zadá heslo a vydá vám zboží. To vše proběhne v prodejně doslova při čekání ve frontě u pokladny.
U nového klienta je proces o něco delší. Nejprve je nutné ověření identity pomocí Bank iD, poté zadáte údaje o své osobě, například své příjmy a pravidelné měsíční výdaje. Pokud vám Home Credit schválí smlouvu, uzavírá ji opět pomocí SMS kódů.
Dokončení celého procesu je pak stejné jako u stávajícího klienta. „Samoobsluha přinese odlehčení na straně prodejce, zároveň je maximálně diskrétní, rychlá a pohodlná. Už během prázdnin se nám podařilo zavést službu ve vyšších stovkách prodejen,
uvádí Marek Tomčík
Samoobsluhu bude Home Credit postupně zavádět u všech svých partnerů na kamenných prodejnách.