Hlavní navigace

Hlavní banku loni změnilo 11 % Čechů. S kým byli nejméně spokojeni?

Sdílet

V roce 2017 se ke změně své hlavní banky odhodlalo 11 % Čechů. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala agentura STEM/MARK pro Air Bank.

U které banky jste měl/a svůj hlavní účet?
Autor: Air Bank

U které banky jste měl/a svůj hlavní účet?

Třetina dotázaných, kteří v loňském roce banku změnili, odešla od České spořitelny. Dalších 13 % pak od Československé obchodní banky a 13 % od Poštovní spořitelny. Když se klient rozhodne změnit svou hlavní banku, bývá to už obvykle rozhodnutí založené na nějaké zkušenosti. A to buď negativní, tedy že původní banka klienta něčím naštvala, nebo naopak velmi pozitivní, kdy nová banka svými službami a přístupem na klienta natolik zapůsobila, že už chce bankovat jen u ní, říká Tomáš Motl, který vede oddělení výzkumu trhu v Air Bank. Za novou hlavní banku si pak tito dotázaní volili nejčastěji nové banky, jako Equa bank (12 %), Fio banku (12 %) a Air Bank (17 %).

Z průzkumu dále vyplynulo, že si 12 % Čechů chce v letošním roce založit další běžný účet. Dnes už statisticky téměř každý druhý klient využívá služby alespoň dvou různých bank.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 3. 2018 11:48

    jehovista (neregistrovaný)

    Air bank je slusnej manipulator a divim se, ze tu aktualitu v teto forme(tedy bez komentare) muze nekdo s cistym svedomim zverejnit. 3 % lidi co odesli bylo u Air Bank a 10 % bylo u Komercky. Na blbecka takove cislo muze zapusobit. Jenze komercka ma trikrat vic klientu. Kdyz se ta cisla z grafu prepoctou na pocet klientu, tak to vychazi u vsech bank vicemene stejne a zadna senzace se nekona.

  • 6. 3. 2018 17:24

    Krtek (neregistrovaný)

    Nevim jestli umíte počítat (jak klienty tak procenta) ale z toho co píšete vychází že od ČS i Komerčky odešlo mnohem víc lidí jak v procentech, tak co se týče počtu klientů. Vždycky je to oproti AB mnohonásobně víc.

  • 6. 3. 2018 19:30

    jehovista (neregistrovaný)

    Zkuste se nad tim zamyslet, klidne tomu chvilku dejte, nespechejte. Ten pruzkum, jeho vysledky a nakonec i titulek jsou zamerne silne zavadejici a manipulativni. Podily klientu, kteri z banky behem roku odejdou, jsou srovnatelne u vsech bank. Navic se jedna o pruzkum(!) agentury STEM(!) a buhvi jak k tomu cislu dosli. Takze resit tady, jestli by pri stejnem poctu klientu jako u Komercni Banky bylo u Air Bank 9, nebo 10 % nema absolutne smysl resit. Zverejnit takovouhle zpravicku je na facku.

  • 6. 3. 2018 19:50

    Krtek (neregistrovaný)

    Rozpočítávat to extra podle počtu klientů nebudu ale asi máte pravdu. Já nalít extra troubovitě, páč jsem z toho "pochopil" že ČS přišla o 32% klientů, což je fakt nesmysl (ani článek to tak ani neuvádí ale nějak mi to takhle "seplo"). Toho by byla plná televize a asi by to tu Rakušáci nechali napospas sama sobě. Holt chce to číst pomalejš, víckrát a myslet.

  • 6. 3. 2018 17:18

    JAKOU BANKU? (neregistrovaný)

    Když jsou ty účty zadara, tak mít alespoň dva. Jeden ve Fio a druhý v Equa. U Equy jsme závislí na tom, jestli nám doma funguje net, ale do Fio můžeme dojít na pobočku vybrat hotovost s občankou. Běžně k nakupování stačí jedna karta a beru tu, s kterou můžu vybrat s cizího bankomatu bez poplatku. Když jsem v jiných bankách rušil účet, tak jim stačil důvod, že jinde za něj nebudu platit a už mě ani bankéři nepřemlouvali, abych u nich zůstal. Česká spořitelna bude nadále klienty spíše ztrácet. To už bude lepší pro seniora banka na poště, ale ne tzv. Partner poště. Přeji poplatkům Nazdar!

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).