V roce 2017 se ke změně své hlavní banky odhodlalo 11 % Čechů. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala agentura STEM/MARK pro Air Bank.
Třetina dotázaných, kteří v loňském roce banku změnili, odešla od České spořitelny. Dalších 13 % pak od Československé obchodní banky a 13 % od Poštovní spořitelny. Když se klient rozhodne změnit svou hlavní banku, bývá to už obvykle rozhodnutí založené na nějaké zkušenosti. A to buď negativní, tedy že původní banka klienta něčím naštvala, nebo naopak velmi pozitivní, kdy nová banka svými službami a přístupem na klienta natolik zapůsobila, že už chce bankovat jen u ní,
říká Tomáš Motl, který vede oddělení výzkumu trhu v Air Bank. Za novou hlavní banku si pak tito dotázaní volili nejčastěji nové banky, jako Equa bank (12 %), Fio banku (12 %) a Air Bank (17 %).
Z průzkumu dále vyplynulo, že si 12 % Čechů chce v letošním roce založit další běžný účet. Dnes už statisticky téměř každý druhý klient využívá služby alespoň dvou různých bank.