Klienti Generali České pojišťovny se zemědělským pojištěním plodin či zvířat mohou využít novou službu pojišťovny, která jim ušetří čas.
Za zemědělce se zmíněnou pojistkou, který žádá o dotaci z Podpůrného a garančního rolnického a lesnického fondu (PGRLF), zašle pojišťovna potvrzení o výši zaplaceného pojistného online přímo danému fondu.
Nyní tento proces doložení dat jako jediná pojišťovna nabízíme v plně elektronické podobě. S PGRLF si výše zmíněné dokumenty vyměňujeme čistě digitálně,
informovala Alena Stiborová, senior manažerka zemědělského pojištění v Generali České pojišťovně.
Zmínila také, že aby mohla pojišťovna s fondem dokumenty elektronicky vyměnit, musí jí udělit klient souhlas s předáním dat potřebných pro nárok na dotaci pojišťovně. Souhlas se uděluje na pojistnou smlouvu (nikoliv na IČO).
V opačném případě pojišťovna klientům, kteří mají sjednané pojištění plodin či zvířat, zasílá v papírově podobě „Potvrzení o výši uhrazeného pojistného“. Klient musí dokument podepsat a společně s doklady prokazující úhradu pojistného doručit do konce října daného roku předepsaným způsobem do PGRLF.
Podstatné je také připomenout, že stále platí podmínka, že pojistné nesmí být uhrazeno před podáním žádosti o podporu. V opačném případě by klient ztratil na podporu dříve uhrazeného pojistného nárok,
zdůraznila Stiborová a dodala, že pojišťovna novinku začala v pilotním režimu testovat minulý podzim. Zájem ze strany klientů předčil očekávání – využilo ji více než tisíc z nich, a to s vysokou spokojeností,
dodala Stiborová s tím, že nová služba má pomoci také zrychlit proces výplaty podpory pojištění.