Nefunkční platební transakce a nemožnost zaplatit platebními kartami online. Tak vypadal páteční výpadek systémů Fio banky. Klienti banky tak nemohli zadat příkazy k úhradě ani v rámci banky.
Aktuálně zaznamenáváme potíže se zpracováním plateb a 3DSecure autorizací. Na zprovoznění intenzivně pracujeme. Omlouváme se za případné komplikace,
informovala své klienty v 09:40 hod. Fio banka zprávou na hlavní stránce webu.
V internetovém a mobilním bankovnictví se při pokusech zadat platby zobrazila chybová hlášení a transakce se nezdařily.
Chybová hlášení během výpadku
Služba podání pokynu je dočasně nedostupná. Na odstranění potíží usilovně pracujeme. Omlouváme se za vzniklé komplikace.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nemusí být dostupná všechna data. Na opravě usilovně pracujeme.
Jak si server Měšec.cz ověřil, problémy hlásily i pobočky, výpadek tak měl vliv rovněž na hotovostní výběry. Ty šlo nadále provést, ale vlivem výpadku trvaly i desítky minut, podle toho, jak průběžně bankovní systém reagoval.
Standardní transakce platebními kartami u fyzických obchodníků a bankomatů fungovaly. Výpadek tak u platebních karet postihl jen online kartové transakce.
Výpadky IT systémů bank jsou sice pro klienty nepříjemné, ale jsou běžné a mohou postihnout jakoukoli banku. Peníze klientů jsou v bezpečí, jde jen o dočasné nepohodlí při přístupu k penězům.