Z údajů asistenčních společností sdružených v České asociaci asistenčních společností (ČAAS) vyplývá, že elektromobily jsou méně poruchové. Asistenční společnosti ročně provedou zhruba 300 tisíc zásahů u nehod či poruch vozidel. V případě elektromobilů, se jedná o necelých 100 zásahů ročně. Nižší počet asistencí v porovnání s ostatními typy vozidel je dán malým počtem elektromobilů, ale také nižší poruchovostí těchto vozidel.
Díky absenci spalovacího motoru odpadá velká skupina poruch, jakou jsou problémy se startováním, turbem, palivem či samotným motorem třeba rozvody, vstřiky a tak dál. Naopak se zatím nepotvrzují problémy s dojezdem elektromobilů, evidovány jsou pouze jednotky případů zcela vybité hlavní baterie,
říká Zbigniew Macura, viceprezident ČAAS.
Řešení poruch a nehod elektromobilů má ale v některých případech odlišné parametry, proto je nutné na ně posádky zásahových vozidel speciálně vyškolit. V zásadě je však postup při dopravní nehodě elektromobilu stejný, jako v případě vozidla se spalovacím motorem. Navzdory poplašným zprávám objevujícím se v médiích, riziko exploze u havarovaných elektromobilů většinou nehrozí. Pokud ale elektromobilu začne hořet baterie, teplota rychle dosáhne velmi vysokých teplot. Pak už není v silách motoristy vozidlo uhasit. Proto je nezbytné k doutnajícímu či již hořícímu vozidlu přivolat hasiče.
Přestože jsou elektromobily konstruovány s ohledem na maximální ochranu posádky a záchranářů před úrazem elektrickým proudem, tak jsou technici pečlivě proškolováni, jak u zásahu postupovat. Ve větší míře jsou pro odtahy elektromobilů využívána asistenční vozidla s hydraulickou rukou, což snižuje riziko úrazu elektřinou,
popisuje specifika asistenčních zásahů u elektromobilů Marek Jaroš, člen prezidia ČAAS a generální ředitel asistenční společnosti Global Assistance.