Klienti pojišťoven mají někdy zkreslené představy, které je mohou vytrestat nejen ztrátou iluzí ale i pohublou peněženkou. Ukázal na to lednový průzkum společnosti Ipsos pro Českou asociaci pojišťoven.
Výsledky mimo jiné poukázaly na to, že 44 % klientů pojišťoven se při podpisu smlouvy soustředí pouze na pár klíčových bodů. 3 % respondentů ji pak nečtou vůbec. U 13 % z nich je to proto, že jim stejně nerozumí a proto předpokládají že by jim to nebylo nic platné.
Druhý a celkem překvapující omyl je, že si podle průzkumu 23 % zájemců o pojištění myslí, že všechny smlouvy pojišťoven jdou standardizované. To je samozřejmě pravda ale pouze v tom smyslu, že obsahují podstatné náležitosti nutné k tomu, aby byla smlouva platná. Pojistné podmínky a jejich výluky, rozsah pojistného krytí a případné poskytované doplňkové služby si ale určuje každá pojišťovna zvlášť.