Hlavní navigace

dTest: Pozor na povánoční slevy a výhodné nabídky e-shopů

Sdílet

Lenka Kašparová 5. 1. 2021

Češi slevy milují a řada z nás nechává část nákupu dárků až na leden v naději, že ušetří. Letos se povánoční výprodej odehrává především v e-shopech. Na co si dát pozor, abyste nenaletěli planým lákadlům obchodníků a nakoupili skutečně výhodně? Pozor si zákazníci musejí dávat na falešné slevy. Kdy prodejce cenu výrobku vlastně vůbec nesníží a slovo sleva použije jen jako magické zaklínadlo k nalákání nepozorného spotřebitele k nákupu, uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Provozovatelé e-shopů velmi dobře vědí, že prezentování produktu jako zlevněného výrazně zvyšuje šanci, že si ho spotřebitel koupí. Slevy však často počítají ze svých interních katalogových cen, i když se za ně zboží nikdy neprodávalo. Proto si vždy alespoň zběžně srovnejte ceny mezi několika e-shopy, abyste měli jistotu, že je sleva skutečná. Obchodníci v internetovém prostoru stále častěji používají osobní údaje a data o pohybu uživatelů na webu k individuálnímu cílení marketingu a cen.

Proto je důležité věnovat pozornost upozorněním o zpracování osobních údajů a o používání cookies. Rovněž automaticky neudělujte souhlasy se zpracováním osobních údajů. Neudělení souhlasu se totiž nijak nemůže dotýkat uzavírané kupní smlouvy, takže tím o nic nepřijdete, upozorňuje Eduarda Hekšová.

Díky personalizovaným nabídkám vás sice obchodníci mohou oslovovat s levnějšími nabídkami, jelikož vědí, že něco kupujete častěji. Nicméně mohou cenu také cíleně navyšovat, jestliže zjistí, že něco v poslední době často vyhledáváte. Pokud máte takové podezření, cenu si raději ověřte v takzvaném anonymním režimu internetového prohlížeče, v němž se nepoužívají cookies ani jiná dočasná data ukládaná v prohlížeči. V těchto souborech jsou totiž uloženy informace o vašem uživatelském chování.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).