Spotřebitelská poradna dTestu začala poskytovat bezplatné poradenství také v ukrajinštině. Uprchlíci z Ukrajiny se tak na dTest mohou obracet např. při řešení spotřebitelských problémů či potíží souvisejících s bydlením apod.
Pro naši spotřebitelskou poradnu se nám podařilo domluvit spolupráci se studenty právních fakult, kteří pocházejí z Ukrajiny. Podrobně je zaškolujeme na spotřebitelské právo. Nejprve budeme poskytovat poradenství jen online formou. Plánujeme ale služby rozšířit a doufáme, že brzy spustíme i telefonickou poradnu v ukrajinštině,
uvedla ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová, která očekává, že poradna bude Ukrajincům pomáhat např. se stížnostmi na reklamace zboží nebo s výpovědí nevýhodných smluv s poskytovateli služeb. Samostatnou kapitolou podle ní bude poradenství při uzavírání smluv na bydlení.
Své dotazy a popis problému mohou zájemci napsat v ukrajinském jazyce přímo do formuláře spotřebitelské poradny dTestu. Zpátky pak dostanou odpověď i s návrhy možných řešení.
Online či telefonické konzultace nejrůznějších spotřebitelských problémů s právními poradci časopisu dTest jsou k dispozici každý pracovní den od 9 do 17 hodin a jsou bezplatné. Telefonické konzultace fungují na čísle 299 149 009. Volající zaplatí pouze cenu běžného tarifu.