Dovolená a koronavirus. Kdy vám u Allianz platí cestovní pojištění?

23. 7. 2020

Sdílet

Než vycestujete z České republiky, ujistěte se, že vám v souvislosti s pademií koronaviru platí cestovní pojištění. Situace kolem nákazy se v jednotlivých zemích proměňuje, pojišťovny proto průběžně informují o pojistném plnění.

Pokud si sjednáte cestovní pojištění u Allianz a vycestujete s ním v souladu s doporučením Ministerstva zahraničních věcí, tedy do zelených či oranžových zón, můžete být podle pojišťovny v klidu. V takovém případě vám hradí všechny náklady spojené s koronavirem jako u jiných onemocnění – ošetření, léčení, léky, pobyt v nemocnici i repatriaci. 

U klientů pobývajících dlouhodobě v zahraničí je pro pojišťovnu důležité, za jakých okolností klient vycestoval. Pokud vycestoval v době před Covid-19, nebo v době, kdy danou zemi Ministerstvo zahraničních věcí neoznačilo jako nedoporučenou, hradí Allianz veškeré náklady na léčení. Nachází-li se turista v zahraničí, kde místní úřady vyhlásí karanténu, po dobu nuceně prodlouženého pobytu mu zdarma cestovní pojištění prodloužíme, vysvětluje produktová manažerka pojišťovny Libuše Krčmářová

Pokud však vycestujete do již červeně označené země s vysokým rizikem nákazy (tou je v současné době například Švédsko), náklady spojené s koronavirem vám uhrazeny nebudou. Pojišťovna také upozorňuje, že obava z nakažení koronavirovou infekcí není pojistnou událostí pro pojištění stornovacích poplatků.

Před výběrem dovolené je zapotřebí se zaměřit na to, kam cestuji a sledovat situaci v zemi na stránkách Ministerstva zahraničních věcí. Ostatní parametry cestovního pojištění se pak vybírají podle toho kam dotyčný jede a co bude na cestě podnikat – jestli se například chystá chodit po horách, potápět či provozovat jiný sport, dodává Krčmářová. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Po studiu žurnalistiky se začala naplno věnovat novinářskému řemeslu se zaměřením na ekonomiku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).