Do zítřka můžete požádat o zasílání údajů k platbě daně z nemovitých věcí e-mailem

14. 3. 2017

Sdílet

Od letošního roku mohou všichni poplatníci, kteří tuto daň neplatí přes SIPO (a právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku), požádat o zasílání informací pro platbu daně na e-mail.

Údaje zaslané na e-mail (v PDF) budou obdobné jako na alonži složenky:

  • stanovená daň,
  • výše nedoplatku/přeplatku,
  • údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.

Máte-li o službu zájem, podejte na příslušný finanční úřad nejpozději do 15. března vyplněnou Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem. Na to konto už vám správce daně nepošle složenku, ale pouze e-mail.

V žádosti můžete uvést jen jednu e-mailovou adresu. Pokud jste poplatníky daně u více finančních úřadů (vlastníte nemovitosti ve více krajích), musíte podat žádost na každý finanční úřad zvlášť.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).