Česká pojišťovna očekává po vichřici Ema kolem pěti tisíc pojistných událostí za více než sto milionů korun. Nejvíce byly podle prvních odhadů ČP zasaženi klienti v západních Čechách, jenom z Plzeňského kraje očekává ČP zhruba dva a půl tisíce škod. Hodně telefonátů přichází také z jižních, východních a středních Čech a ze severní Moravy.
Během víkendu volalo na linku 841 114 114 zhruba desetkrát více klientů. Už v sobotu operátoři přijali kolem 700 pojistných událostí, v neděli dopoledne v Klientském centru ČP zaznamenali dalších 600 případů. Největší nápor očekává ČP v pondělí dopoledne, proto také posiluje počty operátorů, kterých už je více než 300.
Škody hlásí ČP jak majitelé domů a automobilů, tak i velké společnosti. Jde hlavně o zničené střechy, krovy a okapy, ale také stožáry a rozbitá okna.
Jak postupovat při pojistné události:
- Pojistnou událost oznamte České pojišťovně prostřednictvím linky 841 114 114.
- Před vytočením tohoto čísla si připravte údaje, které za vás operátor po telefonu vyplní. Jde zejména o
- číslo pojistné smlouvy (není-li známo je třeba uvést rodné číslo osoby, která pojištění sjednala)
- stručnou charakteristiku škody ke které došlo
- kdy k této škodě došlo
- jaký je rozsah škody
- jaké je na vás spojení (telefon/mobil)
- Zamezte vzniku dalších pojistných událostí. S úklidem a opravami proto nečekejte až na příchod pracovníka pojišťovny, ale začněte hned. Ještě předtím však poškozené a zničené věci vyfotografujte.
- Budete-li chtít vyplatit zálohu ještě před likvidací pojistné události, sdělte to prosím mobilnímu technikovi, který k Vám přijde udělat prohlídku. Standardní likvidace jinak probíhá na základě předložených faktur.
- Odpovědi na dotazy, týkající se stavu vaší pojistné události, zjistíte prostřednictvím čísla 841 114 114.